Saturday, December 18, 2010

Pos anak balik kampung.

                                    Cuti sekolah dah lama bermula dan sudah hampir kepenghujungnya,anak-anak bising kerna tak dapat kemana-mana.Seperti biasa,cuti sekolah bukanlah musim yang terbaik buat suami ku untuk membawa anak-anak berjalan-jalan makan angin.Faham-faham ajelah,cuti sekolah inilah orang ramai mengambil peluang untuk membawa keluarga untuk "Cuti-cuti Malaysia". 
 
                                     Kebetulan pulak,abah ada balik ke kampung. Abah balik naik motor dari Melaka ke kampung seorang diri kerana ada urusan yang perlu dibereskan.Peluang ini diambil oleh anak aku untuk balik ke Melaka menumpang atoknya. Geliga juga otak anak aku ni,kalau nak tunggu abahnya hantar,tak tahulah bila agaknya. So selamatlah dia balik ke kampung bersama atoknya.  
 
                                       Hari ni pulak aku mengepos,dua lagi anak aku balik ke kampung.Kali ni aku poskan pakai bas pulak.Beriya-iya sangat nak balik ke kampung,kesian pulak tengok.Orang lain dah lama balik ke kampung,jadi aku ambil peluang ini untuk hantar 2 orang anak aku balik ke kampung. Perjalanan pergi ke stesyen bas Larkin terasa amat panjang,kesian tengok anak yang pening kepala naik kenderaan awam kerana tidak biasa. Tetapi keazaman untuk balik ke kampung menguatkan semangatnya melawan kepeningan kepala.Tiba di Larkin,belikan ubat tahan mabuk. 
 
                                      Lega rasa hati apabila melihat mereka naik bas ekspres menuju ke destinasi. Sebelum bertolak pastikan dulu agar ada orang yang menanti mereka di Melaka Sentral.Takut meraung pulak anak-anak aku itu.Alhamdulillah,setibanya mereka di sana ,adik aku sudah pun ada menunggu mereka. Agaknya  bagaimana perasaan anak aku itu dapat balik berjumpa wan,opah,bapa dan mak saudara mereka.Rasa-rasanya semua perasaan bercampur aduk,suka,sedih,berdebar juga takut.First time naik bas tanpa ibu dan bapa. Ini juga merupakan pengalaman buat mereka tuk diceritakan pada kawan-kawan. 
 
                                    Insyallah,kami akan menyusul balik ke kampung apabila waktu mengizinkan,untuk membawa hero-hero aku balik ke johor.Harapan aku semoga mereka menjaga tingkah laku mereka disana,jangan menyusahkan wan dan opah mereka.Selamat bercuti buat anak-anakku.Ateh,tolong tengok-tengokkan hero-hero kakak kau ni.

3 comments:

miho amyra said...

yEa ! tLg tgK Dan bULi skALI...
pAkej...haha~
boLe derA2..

iNa AMaNiE \ (^0^) / said...

Misi mana boleh dera orang,salah tu...he he

miho amyra said...

haha~
degil2...bole jer....