Thursday, December 2, 2010

JANTUNG HATIKU.......

                        Aku memang suka makan jantung pisang,rebus lepas tu cicah dengan air asam. Kalau makan jantung ayam pun sedap juga,goreng kunyit aje cukup. Aku bukannya nak cerita pasal bab makan2 ni, sebenarnya nak cerita pasal pengarang jantung,jantung hatiku yang paling kecik. Ni musim cuti2 sekolah ni tak betah dia kat rumah,main je . Kalau tak panggil suruh balik,jejak malam baru nampak batang hidung. Tahun ni dia baru darjah satu. Biasalah bila cuti sekolah,semuanya cuti. Pada hal cikgu dah kasi buku suruh tengok2 buku tu,berkulatlah buku .    
                        Nak kongsi cerita waktu aku nak bersalinkan si kecik ni. 7 tahun lepas punya cerita, 24hb 4 memang ada temujanji dengan doktor kat HSA,Johor Baharu,ada masalah sikit gan kandungan.Doktor kata songsang,lepas tu baby agak besar,suspek tak boleh lahir normal. Malam 23hb dah rasa sakit nak bersalin,tahan juga sebab tak suka duduk hospital lama2.Bila dah tak tertahan cakap dengan hubby,dah sakit ni. Punyalah lawak hubby aku ni,tahanlah esok aje kita pergi,katanya. Dalam ati aku,betul ke tak betul orang ni,ade ke aku nak terberanak ni nak suruh tahan. Dia nak tengok bola rupanya. Tak tahan ni kata aku. Okaylah,sempat juga bawa apa2 yang patut. Alhamdulillah. 

                      Dalam   perjalanan nak gi hospital lak punyalah boleh terlajak,nasib baik tak banyak kereta. Ni gabra abis ni agaknya . Sebelum ni aku kalau nak bersalin balik rumah mak. Kira2nya first timerlah ni. Tu yang terlebih gabra. Pendekkan cerita maka selamatlah aku bersalin selepas hampir 12 jam dalam labour room,doktor suruh bersalin normal tapi tak boleh.Last2 kena bedah juga aku,baby aku boy,beratnya 3.8 kg. La ni jantung hatiku ini dah pun berusia 7 tahun.

No comments: