Sunday, December 12, 2010

Kenapa ya aku tak kerja......

                                Dua tiga ari ni semasa sibuk mencari teman-teman sekolah ni buat aku terfikir,kenapa agaknya tak terlintas kat kepala otak ni nak kerja. Memang tak terfikir langsung nak kerja masa muda2 dulu. Bukannya takde kelulusan.Aku tak de wawasan ke? Tak tahulah.... 
                                
                                Kekawan sekolah lama dulu semuanya bekerja,jealouslah pulak. Baut apa nak menyesal pilihan di tangan aku. Aku yang buat pilihan. Aku rasa apa juga yang aku buat,itulah yang terbaik buat aku. Masa habis belajar dulu,tak banyak pilihan pekerjaan tuk aku. Yang ada jadi cikgu,aku memang tak minat jadi cikgu ni (sorry ya),dah dua kali ambil borang tapi tak antar2. Kena sambung belajar lagi,tu yang boring. 
                           
                            So nak kasi nasihat buat,adik2 atau anak2 kat luar tu,fikir panjang tuk masa depan.Kalau ada peluang tuk bekerja,ambil peluang tu ketika masih muda. Dulu  ianya adalah satu fenomena biasa kalau perempuan duduk rumah tapi sekarang zaman dah berubah,cari flatform untuk memajukan diri kita.Bila kita maju,anak-anak akan maju,keluarga juga akan turut maju maka hidup akan lebih bahagia.Pandai2lah bahagi masa untuk kerjaya dan keluarga.   
                       

                            P/S   Teh,tahniah.Konvokan tak lama lagi. Kalau dapat kerja,kerja rajin2. Along 
                                   tumpang gembira.Good Luck.AJA AJA FIGHTING...

2 comments:

miho amyra said...

hee~
yoLah kOnvO...
mLs Lah nak g.....
kALo dpt kEje kt MahKota MedicAL cEntRe rAbu ni, mUngkin berkOBar sket Nak g....kALAu Lah...
dOakAn yer ! aPe2 pUn tErIma Kasih =)

iNa AMaNiE \ (^0^) / said...

Apa2 pun GOOD LUCK...