Thursday, December 9, 2010

Part Time Job.

                           Aku dah lama juga buat part time job ni,walaupun dapat tak banyak,sekurang2nya ada juga keja nak buat.Aku buat part time ni kat rumah aje,ada orang hantar. Kalau dulu2 banyak juga dapat tapi sejak ekonomi meleset ni memang terjejas income aku.Tapi apa boleh buat,bukan aku yang menentukannya. Sejak sebulan,dua ni lagi,boss jarang sangat datang,takde joblah tu. Tapi aku sabar ajelah,nama pun part time. Alangkah bagusnya kalau aku ni muda lagi,boleh cari kerja kat luar.Tu lah zaman muda2 dulu tak nak kerja.  
 
                        Sebenarnya nak cerita pasal anak aku denganpart time job dialah. Mula2 dia cakap nak kerja,aku tak bagi juga. Aku suruh duduk rumah aje,belajar memasak.Tapi tahu ajelah bebudak zaman sekarang bukan suka duduk rumah tak adventure. Aku marah sebab dia tu sekolah lagi,takut dah sedap pegang duit nanti tak nak sekolah pulak.Aku fobia betul kalau dengar tak nak sekolah ni. 
 
                        Last2 dengan campur tangan abahnya,dia pun dibenarkan berkerja, masa cuti sekolah saje. Tahun lepas masa tunggu results PMR pun dia dah kerja,tapi dekat dengan rumah,nampaklah dia pergi-balik kerja. Bila difikir2kan bagus juga bebudak ni cari kerja,biar dia tahu susahnya nak cari duit.Jangan goyang kaki mintak duit aje. Cuma harap2 dia pandai jaga diri dalam pergaulan seharian bersama teman2.Sebagai ibu dan bapa,anak dah besar macamana pun mereka tetap macam anak2 kecil yang perlukan perhatian setiap masa kerana mereka disayangi. Marah dan teguran dari ibu bapa bukan kerana tidak suka tetapi kerana kita,ibu dan bapa sangat sayang pada mereka.Harap mereka faham niat baik seseorang bergelar ibu dan bapa, Kita mengharapkan segala yang terbaik untuk anak2 kita.INSYALLAH.

3 comments:

ShAsHa cIkSeRAmA said...

wah..
job ap ya..?
nk jugak..
hihi..

iNa AMaNiE \ (^0^) / said...

Bukan keja serious pun,suka2 aje....

miho amyra said...

suke2 pun bole dpt duit...
2 yg syok 2....=p