Saturday, November 27, 2010

TAK BOLEH TAHAN.

                                 Pengalaman balik ke kampung bersama anak-anak.First time bawak anak balik kampung naik bas.Anak2 teruja. Naik bas atau balik kampung? Saje je nak bagi rasa pengalaman naik bas,seronok!! Perjalanan mengambil masa yang agak lama tuk sampai ke destinasi. Bas pulak sejuk, air-con.
                               "Tak tahan sangat ni bah" kata anak  aku no 2 kat abahnya. "Lama lagi ni nak sampai ni,tahan ajelah" jawap abahnya. "Mana BOLEH tahan,tak boleh tahan lagi ni" kata anakku lagi. "Nah! Buang dalam ni." jawap abahnya. Tak terkata ,anak aku pun buanglah  melepaskan hajatnya. "Ah,leganya"kata anakku. 
                                Rupa-rupanya anak aku tak  tahan nak buang air kecil.Panggilan alam manalah boleh nak tahan. Tanpa berfikir panjang abahnya hulurkan botol minuman kat anak aku. Lantaklah yang penting tak terkencing dalam seluar,dalam bas pulak tu. Tiba hentian rehat,abah nya turun, buang botol . Rupa-rupanya ramai yang ke tandas macam anak aku juga, TAK BOLEH TAHAN  LAGI jugalah tu gamaknya......   

No comments: