Friday, November 26, 2010

Nasi tak masak.......?

                        Rutin harian aku,lepas siapkan sarapan tuk family,masak nasi. Lepas masak nasi,mandi,basuh baju and kemas rumah. Ari ni serupa jugalah. Dalam hati nak masak nasi goreng aje. Dah abis resepi,lagipun ari2 masak sekali sekala rasa nak off gak........ 
                           
                            Lepas mandi,masuk dapur. Potong bawang,ambik ikan bilis,cili api,belacan sikit,masukkan dalam blender,aku blenderkanlah bahan-bahan tersebut(keja orang malas,blender aje senang). Pegang periuk nasi,apasal sejuk aje.Cepatnya sejuk periuk nasi aku ni.Dah boleh masak ni. Selalunya aku buat nasi goreng pakai lebihan nasi semalam,kebetulan nasi semalam dah abis.So masak nasi baru,sejukkan.Kata orang kalau buat nasi goreng pakai nasi semalam boleh buat kita gemuk... 

                              Bukak periuk  nasi,tengok dalam, nasi tak masak....... Alamak.Macamana boleh tak masak,aku dah tekan dah.Tengok plug,tak masuk pun.Ni kes anak-anak aku lah,semalam bukak laptop tak masukkan plug nasi balik. Biasalah mind set seorang ibu,main tekan aje.Tup-tup nasi tak masak. ..... 

                               Ari ni korang makan nasi lambat sikit,padan muka.....

No comments: