Sunday, January 23, 2011

Menu Istimewa.

                                Nama aje menu istemewa,bagi orang lain mungkin biasa saja tapi bagi aku ianya cukup istemewa.Menu ini biasanya dihidangkan setiap hari jumaat waktu makan tengahari. Biasalah hari jumaat,duduk di asrama,budak-budak lelaki pergi sembahyang jumaat,yang tinggal students perempuan,bebas sebebas bebasnya.Satu dewan makan kita conquer,duduklah kat mana-mana,takde yang melarang.Biasalah depan budak lelaki,kena control kewanitaan.Hari jumaat memang istimewa.      

                    Dahulu nasi dimasak didalam kawah,maklumlah dimasak untuk pelajar yang ramai.Sekarang kalau diberi nasi kawah sebegitu mungkin tak termakan. Ikan caru digoreng  rangup kemudian dicicah gan kicap,makan pulak dengan taugeh masak lemak campur labu memang sedap.Kalau dirumah anak-anak suka kalau ada sambal tumis ikan bilis,memang membuka selera,lepas tu gorengkan ikan kering.Memang sedap hingga menjilat jari.....

1 comment:

zmah said...

Tengok pun dah telan air liur belum makan lagi! heheee