Wednesday, January 12, 2011

My Dear Dairy....

                               
                                 
                                 This is not an ordinary dairy but it is extraordinary dairy. Tahun ni genapnyalah usianya 26 tahun bermula dari hari aku memilikinya.Tu tak termasuk tarikh dairy ini dibuat atau mula dipamerkan di kedai.  Kalau nak kira  semuanya,rasa-rasanya lebih 26 tahun.Believe it or not,you have to believe it. Fizikalnya masih baik kerana aku jaga baik-baik walaupun ada helaian-helaian mukasuratnya yang sudah koyak,maklumlah dah berusia.Bila ada yang koyak,aku tampal balik. Begitulah kisahnya... 

                                Berbalik pada kisah dairy ku ini,sebenarnya dairy ni bukan tempat aku meluahkan isi hati atau penuh dengan pengalaman hidup aku,ianya adalah autograf atau catatan sepatah dua kata dari teman-teman sekolah 25 tahun yang lepas. Selepas 5 tahun belajar,bermain,susah,senang bersama terasa seperti satu family. Berat hati jugak nak berpisah dengan teman-teman.So aku layangkan dairy ku ini untuk dicacatkan oleh teman-teman sebagai ingatan bila berpisah kelak. Insyallah,bila bertemu kembali dengan teman-teman lama bolehlah aku tunjukkan dairy ini untuk mengimbau kembali zaman persekolah yang telah lama berlalu.  

          P/S  Zaman persekolah,zaman yang paling indah yang tidak mungkin berulang lagi dalam sejarah hidup kita.Mungkin pada masa itu ianya bukanlah satu memori yang indah tetapi apabila usia semakin meningkat.Kita akan sedar zaman inilah zaman yang paling indah dalam hidup kita.Setiap zaman dalam hidup kita ada keindahannya yang tersendiri,kita cuma perlu menghargai setiap kenangan yang kita ada....

                        

1 comment:

Kak Mahh said...

Cantiknya diari dia...