Sunday, January 9, 2011

Cleaning Day....

                               Lama betul tak jenguk blog,rindu rasanya,So hari ini nak buat sikit cleaning kat blog yang dah bersawang macam rumah tinggal.Bukan maksud aku nak buat perubahan besar cuma hari ni nak menulis sikit kat blog aku ni. Rasa-rasanya sejak bukak sekolah,anak-anak pergi sekolah,ada banyak sangat masa terluang.Nak menulis kat blog ni tak ada idea dan mood.Jadi fikir punya fikir,banyak sangat masa aku yang terbuang begitu saja tanpa buat apa-apa. Part time job pun memanjang takde.Bermula hari ini aku nak isikan masa yang terluang ini dengan mengait. Nak kait apa ya!     

                             Selongkar balik paten-paten lama dulu. Nak mengait ni kena ada paten,benang kait juga jarum untuk mengait. Ada pun paten yang berkenan,so mission kali ni nak kait alas meja. Tak tahulah bila boleh siap,harap-harap siaplah.Sebenarnya hobi mengait ni dah lama,sejak dibangku sekolah rendah lagi.Tak pernah belajar pun,cuma tengok2 mak buat lepas tu cuba sendiri.Mengait ni yang penting pandai baca patern.Bila dah pandai insyallah pandailah mengait.Tapi perlu juga tahu asas-asas mengait ni.Jadi sekarang ni masa aku akan dipenuhi dengan menyiapkan kaitan alas meja aku.Bila dah siap nanti aku ku pamerkan kepada teman-teman.Doakan kejayaanku.

P/S   Macam nak gi peranglah pulak.....

1 comment:

Kak Mahh said...

Tengok benang ni...teringat benang akak yang dah lama tak disentuh..